15 april 2015

Dagbok PRAO V.16

Just nu prao:ar jag på Storskiftets förskola. Första dagen tyckte jag att det kändes jobbigt och tråkigt eftersom jag inte kände någon och det lät väldigt mycket. Efter den dagen var jag helt slut. I tisdags hade jag lärt känna barnen lite mer så det var roligare, de vågade prata med mig och vara med mig.

På förskolan får jag vara med barnen och gå runt och kolla vad de gör, jag är lite som en extra förskolelärare där. De riktiga lärarna har inte alltid tid att leka med barnen eller sätta sig och rita med de och sådant, därför kan jag göra det med dom istället. När de ska gå ut hjälper jag till att klä på de och de frågar mig om hjälp när de behöver.

Idag har jag gjort ett experiment med de äldsta barnen på Lönneberga och Saltkråkan eftersom de avdelningarna är hopslagna. Efter lunch gick vi ut och hämtade grejer från skogen som man kan bygga med. Jag har även läst massa böcker för de mindre barnen och ritat lite. På eftermiddagen åt jag mellanmål med Saltkråkan och lärde en tjej hur man väver. Sen hjälpte jag barnen att klä på sig eftersom de skulle gå ut.

För varje dag som går tycker jag att det blir roligare eftersom barnen vill vara med mig mer och därför blir det inte lika långtråkigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar